janko2muzykant
SEKRETARZ

Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sterdyń
|
Wysłany: Pią 22:37, 08 Lut 2008 Temat postu: Zdjęcie blokad ograniczających osiągi |
|
|
Na pewno zawsze interesowały was lepsze osiągi waszych maszyn. Jedną z przyczyn braku mocy są najczęściej blokady fabryczne , ograniczające prędkość . W tym temacie na pewno postaramy się wam pomóc w walce z blokadami
Pozdro Janek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
janko2muzykant
SEKRETARZ

Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sterdyń
|
Wysłany: Pią 23:15, 08 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
A więc tak , w skuterach i motorach nowszej generacji znajdują się 4(w skuterach z alarmami 5) blokady.
W tym poście postaram się jak najdokładniej opisać wam jak uporać się z tymi ogranicznikami prędkości.
Pierwsza blokada
Większość skuterów jest zablokowana takim małym pierścieniem w Gaźniku on prowadzi do tego ze nie możemy do końca odkręcić gazu. Usuniecie go jest bardzo proste.
Odkręcamy pokrywe pod siedzeniem.
Pokaze nam sie gaznik
Jak go odkręcimy to się nam pokaże sprężyna i pierścień.
Wyciągamy pierścień wszystko znowu składamy tak jak powinno być , i właśnie zdjęliśmy jedną blokadę.
Kolejną blokadą jest Srebrna tulejka między talerzami wariatora.
A więc tak:
Najpierw odkręcamy śruby pokrywy, stopniowo każda.Kiedy pokrywa nie jest już przymocowana, wystarczy ją bardzo delikatnie uderzyć gumowym młotkiem.
Kiedy to już odkręcimy widzimy wariator. Jeden talerz blokujemy kluczem i odkręcamy śrubę.
Po odkręceniu zdejmujemy osłonę i usuwamy srebrną tuleję. Potem skręcamy wszystko do kupy tak jak było.
Po tym zabiegu nasza maszyna osiąga już przyzwoite osiągi
Następną blokada już 3 jest tzw. ,, ślepa rurka " na wydech.
A więc :
Wykręcamy cały układ wydechowy. Naszym oczom ukarze się taka mała rurka przyspawana pod kątem prostym do wydechu (tzw. zawirowywacz spalin). Ucinamy tą rurkę jak najbliżej kolanka wydechowego. Teraz tylko wystarczy zaspawać pozostałą dziurę i zamontować wszystko po staremu.
Kolejnym ogranicznikiem prędkości jest zwężka na filtrze powietrza.
A więc:
Rozkręcamy filtr powietrza. Następnie zdejmujemy jego pokrywę. Naszym oczom ukaże się taka plastikowa rurka, należy ją usunąć i skręcić wszystko z powrotem. Teraz mamy lepsze chłodzenie.
UWAGA !
Po tym zabiegu musimy na nowo regulować gaźnik!!
Ostatnią blokadą w skuterach i motorach z układami elektronicznymi jest blokada układu CDI. tzw. ,, różowy kabelek"
Układ CDI jest elektronicznym ogranicznikiem. kiedy koło przekracza zakodowaną prędkość system automatycznie blokuje je , i niemożna dać gazu na maxa. Jest jednak na to rada. Należy sięgnąć pod obudowę wydechem i wyciągnąć różowy kabelek. Pozniej rozlanczamy go lub przecinamy.
Teraz mozemy sie cieszyc szybkom jazdom!!
Pozdro
Janko2muyzkant
Post został pochwalony 0 razy
|
|